روشن شدن رنگ پوست
روشن شدن رنگ پوست با 15 روشن طبیعی

چگونه رنگ پوست را روشن کنیم؟

 

پوست تیره ، مات و رنگدانه ای می تواند به دلیل بسیاری از عوامل مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب ، آلودگی ، انتخاب سبک زندگی نامناسب ، شرایط پزشکی یا حتی استرس ایجاد شود. رنگ پوست روشن و بی عیب و نقص رویایی است که بسیاری ازافراد میخواهند. و. اما استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی پایه شیمیایی می تواند به پوست شما آسیب برساند. برای روشن شدن رنگ پوست ما چند نکته را با شما در میان می گذاریم تا رنگ پوست شما به طور طبیعی روشن شود و از آن ظاهر بی عیب برخوردار شوید. با این حال ، باید بدانید که نمی توانید از پوست تیره به حالت کامل تبدیل به پوست روشن شوید.  قطعاً می توانید به رنگ طبیعی پوست خود برگردید که به مرور زمان به دلیل عواملی مانند گرد و غبار ، آلودگی و غیره تیره می شود. ما نکاتی را لیست می کنیم که با بازگرداندن رنگ طبیعی پوست ، رنگ پوست شما را روشن می کند.

1. خواب کافی داشته باشید


عجیب به نظر می رسد؟ اما این واقعیت است که خواب کمتر می تواندرنگ پوست و صورت شما را تغییر دهد. زیرا بدن شما به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارد. شما باید زمان کافی برای استراحت بدن خود بدهید تا روشنایی درونی را به وجود آورد. در حالی که می خوابید ، بدن شما جریان خون را در پوست افزایش می دهد ، این بدان معناست که شما با یک درخشش سالم از خواب بیدار می شوید. اما اگر خواب کافی ندارید ، چهره شما می تواند کسل کننده و بی روح به نظر برسد.

2. آب کافی بنوشید

شما باید مقدار کافی آب برای پوست مرطوب و درخشان بنوشید. شما باید حداقل 8 اونس یعنی دو لیتر آب در روز بنوشید تا بدن خود را مرطوب نگه دارید. نوشیدن آب فراوان با دفع سموم باعث بهبود بافت و ظاهر پوست می شود.

3. حتی در داخل منزل از ضد آفتاب استفاده کنید

هنگام بیرون آمدن از خانه و حتی در محیط داخلی ، باید از پوست خود در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید ، زیرا اشعه می تواند به شیشه نیز نفوذ کند. لوسیون ضد آفتاب بزنید یا اسسپری ضدآفتاب در سراسر بدن اسپری کنید و عینک آفتابی ، کلاه یا روسری به همراه داشته باشید تا از پوست در برابر آفتاب و آلودگی محافظت کنید.

4. پوست خود را مرطوب کنید

شما باید پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده روزانه صورت دو بار در روز مرطوب کنید. مرطوب کنندگی پوست به شما کمک می کند تا از شر خشکی و پوسته پوسته شدن خلاص شوید و پوست شما را شاداب و روشن نشان دهد. آبرسانی باعث تقویت فوری رنگ پوست شما می شود.

5. صورت خود را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید

برای روشن شدن رنگ پوست ، روزانه پوست خود را با روغن زیتون و  عسل ماساژ دهید. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری عسل را مخلوط کرده و برای چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. اگر پوست چربی دارید ، چند قطره آب لیمو نیز اضافه کنید.بعد 15 دقیقه با آب ولرم بشورید.

6. بخار صورت

این روش تمیز کردن عمیق منافذ پوست شما را باز می کند و تمام آلودگی ها را پاک می کند. اما به جای استفاده از آب ساده ، پوست لیمو را در آب بجوشانید و سپس از آب برای بخار دادن صورت خود استفاده کنید. این کار را برای چند دقیقه انجام دهید و سپس صورت خود را با یک حوله نرم و مرطوب خشک کنید. ویتامین C لیمو باعث افزایش  روشنایی رنگ پوست می شود.

7. از گلاب استفاده کنید

گلاب دارای خواص ضد التهابی است و باعث کاهش قرمزی پوست می شود. پاشیدن گلاب بر روی صورت باعث طراوت و شادابی پوست می شود و همچنین باعث تقویت چهره می شود. بهترین نکته در مورد استفاده از این داروی خانگی این است که می توانید در هر ساعتی از روز از آن استفاده کنید. اما بعد یک ساعت آبکشی کنید.

8. پوست خود را لایه برداری کنید

شما باید پوست خود را لایه برداری کنید تا از تجمع پوست مرده خلاص شوید. با ترکیب 2 قاشق چایخوری پودر برنج مخلوط شده با کمی روغن نارگیل ، از یک بسته لایه بردار خانگی استفاده کنید. این مخلوط را بر روی پوست خود بمالید تا از برنزه شدن شما خلاص شود و چهره شما بهتر شود.

9.ماسک صورت خانگی

با استفاده از مقداری کره ، 2 قاشق غذاخوری خمیر میوه موز رسیده و 1 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. تمام مواد را مخلوط کرده و برای چند دقیقه در سراسر صورت خود ماساژ دهید. برای شستن صورت با آب ولرم صورت خود را آبکشی کنید. این ماسک باعث بهبود چهره و بافت پوست شما می شود.

10. از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید

می توانید ماسک پوست پرتقال بزنید تا نتیجه روشن شدن پوست را بدست آورید. پوست تازه پرتقال را با شیر سرد خرد کرده و خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. از این ماسک را دو بار در هفته برای روشن تر شدن پوست استفاده کنید.

11. ماسک صورت سفید کننده طبیعی

برای تهیه ماسک صورت سفید کننده طبیعی ، 2 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال یا پودر پوست لیمو را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ، 1 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری آب لیمو ترکیب کنید. این خمیر را بر روی صورت خود بمالید تا رنگدانه ها از بین برود  و پوستی درخشان بدست آورید.

12.   آلوئه ورا

2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با استفاده از یک پنبه  آغشته به شیر سرد آن را پاک کنید.و سپس صورت خود را با آب خنک آبکشی کنید . این ماسک باعث افزایش رنگ و خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

13. ماسک صورت خیار

برای روشن شدن رنگ پوست ، می توانید با ترکیب خلال های پوست کنده شده خیار با پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یکماسک صورت با  خیار درست کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. آن را بشویید و برای داشتن پوستی درخشان و رنگ روشن تر پوست را خشک کنید.

14. روزانه دو بار از یک تونر طبیعی روی پوست خود استفاده کنید

برای تهیه یک تونر طبیعی ، بایدبه صورت مساوی سرکه سیب و گلاب را مخلوط کنید. سپس یک پد پنبه ای را در محلول خیس کنید و صورت خود را با آن پاک کنید ، بعد از 2 دقیقه بشویید. با این کار ناخالصی ها و سلول های مرده پوست از بین می روند و پوست شما نرم و روشن می شود.

15. ماسک تخم مرغ سفید کننده پوست

برای روشن شدن رنگ پوست سفیده تخم مرغ معجزه می کند! تخم مرغ دارای خواص قابض است ، می تواند منافذ پوست را کوچک کرده و پوست شما را سفت کند و همچنین رنگ پوست را نیز روشن کند. برای تهیه ماسک تخم مرغ سفیدکننده پوست ، 2 قاشق چایخوری پودر آرد ذرت و 1 سفید تخم مرغ را مخلوط کنید ، این را روی صورت خود بمالید. کسانی که پوستی مستعد آکنه دارند می توانند برای نتیجه بهتر آب لیمو را به این بسته اضافه کنند