چگونه از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کنیم
چگونه از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کنیم

جوش و آکنه

جوش و آکنه یک اختلال رایج پوستی است که می تواند منجر به انواع مختلفی از لک شود. برخی از آنها عبارتند از جوش، سر سفید و سر سیاه. راه های زیادی برای جلوگیری از آکنه وجود دارد.

متخصصان پوست چهار عامل را در ایجاد آکنه شناسایی کرده اند:

پوست بیش از حد چربی تولید می کند که منافذ را می بندد
سلول های مرده پوست باعث ایجاد مسدود شدن منافذ شده و ایجاد جوش و لک میکند
وجود باکتری به نام Propionibacterium acnes (P. acnes) در منافذ
التهاب پوست که منجر به قرمزی نیز می شود
یک پزشک یا متخصص پوست می تواند به شناسایی عامل یا ترکیبی از عوامل ایجاد آکنه کمک کند. با این حال، بسیاری از روش های درمان و پیشگیری، صرف نظر از علت، مشابه هستند. نکات زیر می تواند به محافظت در برابر آکنه و کاهش تعداد جوش ها کمک کند.

13 راه برای جلوگیری از جوش صورت

کارهای زیادی وجود دارد که یک فرد می تواند برای جلوگیری از جوش و آکنه انجام دهد، از جمله:

1. صورت را دو بار در روز بشویید

برخلاف تصور رایج، آکنه به ندرت نتیجه یک صورت کثیف است. با این حال، پاک کردن آلودگی و چربی اضافی از روی پوست با شستشوی منظم بسیار مهم است. برای دیدن و ثبت سفارش محصولات شوینده صورت نیتروژنا پیج یاکاموز اینجا کلیک کنید

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از یک پاک کننده ملایم و آب گرم استفاده کنند. استفاده از یک مرطوب کننده بدون روغن بعد از شستشو می تواند از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری کند.

شستن بیش از حد صورت ممکن است باعث خشک شدن پوست شود که می تواند جوش ها را تشدید کند.

2. از شستشوی شدید خودداری کنید

برخی از افراد پوست را با پدهای پارچه ای خشن یا حوله های شستشو پاک می کنند. این می تواند پوست را تحریک کرده و باعث التهاب شود و جوش های آکنه را بدتر کند.

استفاده از یک پاک کننده ملایم با دست های تمیز یا یک برس نرم که برای استفاده روی صورت در نظر گرفته شده است می تواند به جلوگیری از جوش کمک کند.

3. موها را تمیز نگه دارید

اگر چربی اضافی در مو به پوست برود، می تواند آکنه را بدتر کند. شستن مرتب موها ممکن است جلوی ایجاد آکنه را بگیرد، به خصوص نزدیک به خط مو.

همچنین از دریافت محصولاتی مانند ژل مو یا اسپری روی صورت خودداری کنید. اینها همچنین می توانند منافذ را مسدود کرده و منجر به ایجاد جوش شوند.

برای بازدید و سفارش انواع شامپوهای خارجی پیج یاکاموز اینجا کلیک کنید

4. از کندن جوش ها خودداری کنید

ممکن است فشار دادن یک جوش وسوسه انگیز باشد، اما این معمولاً منجر به التهاب و زخم می شود.

برای کاهش ظاهر لک ها، به جای آن از درمان موضعی استفاده کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا عمل کنند، اما می توانند از ایجاد جوش های جدید نیز جلوگیری کنند.

5. درمان های موضعی را اعمال کنید
ژل ضدجوش نیتروژینا
ژل ضدجوش موضعی نیتروژینا

درمان‌های بدون نسخه، مانند کرم‌ها یا سرم‌ها، می‌توانند جوش‌ها را کاهش دهند، برای خرید ضد جوش های موضعی پیج یاکاموز اینجا کلیک کنید.

نواحی که برای ایجاد جوش رایج هستند :

چانه
بینی
پیشانی
درمان های موجود برای خرید آنلاین اغلب حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید هستند. این محصولات به اندازه درمان های تجویزی قوی نیستند، اما می توانند به جلوگیری از آکنه خفیف و کاهش جوش کمک کنند.

روغن ضدجوش
روغن ضد جوش موضعی تی تری بادیشاپ
6. رتینوئیدهای موضعی را در نظر بگیرید

رتینوئیدهای موضعی محصولات حاوی داروهای مشتق شده از ویتامین A هستند و متخصصان پوست آنها را برای مدیریت و پیشگیری از آکنه تجویز می کنند. این درمان ها همچنین می توانند سلول های مرده اضافی پوست را از بین ببرند و التهاب را کاهش دهند.

7. در مورد آنتی بیوتیک ها با یک متخصص پوست صحبت کنید

آنتی بیوتیک های موضعی می توانند با رشد بیش از حد باکتری P. آکنه در پوست مبارزه کنند. نمونه هایی از آنتی بیوتیک هایی که این آکنه التهابی را درمان می کنند شامل اریترومایسین و کلیندامایسین هستند که با نسخه در دسترس هستند.

برای مشاوره درباره محصولات پوستی و انتخاب محصولات به پیج اینستاگرامی ما

arayesh_yakamuz@

مراجعه کنید.

8. مصرف غذاهای مرتبط با آکنه را کاهش دهید

پزشکان از ارتباط بین غذاها و آکنه مطمئن نیستند. با این حال، تعداد فزاینده ای از تحقیقات منبع معتبر نشان می دهد که برخی از غذاها ممکن است باعث ایجاد آکنه در برخی از بیماران شود. طبق آکادمی پوست آمریکا، غذاهای با شاخص گلیسمی بالا ممکن است خطر ابتلا به آکنه را افزایش دهند یا آکنه را بدتر کنند. این غذاهای بالقوه مشکل ساز شیرین و پر کربوهیدرات هستند.

9. هنگام بیرون رفتن از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

آفتاب بیش از حد اثرات مخرب زیادی روی پوست دارد. آفتاب سوختگی همچنین می تواند منجر به تولید بیش از حد چربی شود که آکنه را بدتر می کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب بدون روغن با فاکتور حفاظتی حداقل 15 ممکن است به جلوگیری از آفتاب سوختگی و تشدید آکنه کمک کند.

10. از محصولات مراقبت از پوست حاوی چربی اجتناب کنید

محصولات مراقبت از پوست حاوی چربی می توانند منافذ پوست را مسدود کنند. این محصولات اغلب برای استفاده در پوست های خشک یا بالغ که ممکن است به اندازه کافی چربی طبیعی نداشته باشند در نظر گرفته می شوند.

محصولاتی که حاوی چربی نیستند معمولاً برچسب “غیر کومدوژنیک” دارند.

برای خرید مرطوب کننده های ضدجوش نیتروژنا اینجا کلیک کنید

کرم ضدجوش مرطوب کننده بدون روغن نیتروژینا 50میل
کرم ضدجوش مرطوب کننده بدون چربی نیتروژینا

 

نیتروژنا
مرطوب کننده زرد چوبه

 

11. از لایه برداری بیش از حد خودداری کنید

لایه برداری فرآیند حذف سلول های مرده از پوست است.

در حالی که مقداری لایه برداری می تواند به بهبود آکنه کمک کند، اما مقدار زیاد آن می تواند جوش ها را بدتر کند. این زمانی اتفاق می افتد که فرد چربی طبیعی بیش از حد را از پوست پاک کند. پوست ممکن است با تولید چربی بیشتر جبران کند، که منافذ را مسدود می کند و منجر به ایجاد جوش های بیشتر می شود. اگر فردی بیش از حد لایه برداری می کند، ممکن است پوست پس از شستشو تحریک شود یا احساس سفت شدن زیادی داشته باشد.

12. استرس را کاهش دهید

استرس اغلب باعث التهاب می شود که می تواند جوش ها را بدتر کند. در زیر چند روش برای کاهش استرس وجود دارد که ممکن است به جلوگیری از آکنه کمک کند:

مدیتیشن
ورزش کردن
انجام یوگا
استراحت قبل از خواب با مطالعه یا حمام کردن
گذراندن وقت در طبیعت
درگیر شدن در سرگرمی ها

13. محصولات مراقبت از صورت را تمیز نگه دارید

آرایش و اسفنج‌ها و برس‌های صورت باید مرتباً با آب و صابون تمیز شوند تا از تجمع باکتری‌ها که می‌تواند منجر به جوش‌ها شود، جلوگیری شود.

قبل از استفاده مطمئن شوید که برس ها کاملا خشک شوند.